A lapnak egy- a neve elhallgatását kérő alkalmazott elmondta, hogy egy hete még ott dolgozott csőszerelőként, és a balesetben elhunyt villanyszerelőt is jól ismerte. Egy másik munkatársától, aki ott maradt, úgy tudja, hogy a szereplőkocsit nem az előírásoknak megfelelően rögzítették, s ezért szabadulhattak el a Nagyvárad térnél.
A kocsik rögzítése szerinte a mozdonyvezető és az ott lévő munkások feladata lett volna.
A szóban forgó, tető nélküli kocsik egyébként az egyik ott dolgozó szerint akár 80-100 kilométeres sebességre is felgyorsulhattak, vagyis a síneknél munkát végző villanyszerelőnek nem volt esélye a túlélésre.
Bíró Endre, a Metróért Egyesület elnöke szerint egy dízelmozdony állt meg a Nagyvárad tér előtt az alagútban, melyről a két teherkocsit lekapcsolták. Ezek az egymagukban irányíthatatlan kocsik alaposan felgyorsulhattak, hiszen olyan terület kezdődik a pályán a Deák tér felé, amely igen lejtős.
Ugyan a teherkocsikon is voltak emberek, de nem tudták megakadályozni a balesetet, hiszen a platóról ezek a kocsik már nem fékezhezhetőek. A két könnyebb sérültnek feltehetőleg azért nem lett komolyabb baja, mert ők a sínektől távolabb, egy emelvényen dolgoztak éppen.
A rendőrség – egyelőre ismeretlen tettes ellen – vasúti közlekedés veszélyeztetése miatt indított büntetőeljárást az ügyben.
(A borítókép forrása: pixabay.com / Caro Sodar)