A Feshland tulajdonosa elmondta, hogy a koronavírus-járvány okozta helyzet miatt kerültek nehézségbe, s noha valóban van tartozása, szerettek volna időt nyerni, aminek érdekében magasabb bérleti díj fizetését is vállalták volna.
Ádám Ákos, a Freshland franchise étteremhálózat képviselője nem érti, hogy miért zárták be az üzletet, holott a többi nyolc más helyen működhet, valamint kifogásolta azt is, hogy a bent maradt dolgokért sem mehettek be.
A helyzetet emellett azért is tartja különösnek, mert elmondása szerint úgy mondták fel a szerződésüket, hogy előzőleg folyamatos egyeztetésben voltak az Árkád igazgatóságával, s kérték, hogy a veszélyhelyzetre való tekintettel hosszabbítsák meg a szerződést két évre úgy, hogy a második évben több bérleti díjat fizetnének – derül ki a Blikk cikkéből.
Idő közben a falra írt feliratot eltávolították, az azt a falra festő tulajdonost pedig a rendőrség előállította, s rongálás miatt indított eljárást vele szemben.
Sajnálattal tudatjuk veletek, hogy a mai napon, 2021.02.02-án a győri és a budapesti...</p>Közzétette: <a href="https://www.facebook.com/freshlandhungary/">Freshland</a> – <a href="https://www.facebook.com/freshlandhungary/posts/718955155489425">2021. február 2., kedd</a></blockquote></div>
Az Árkád a közösségi oldalán adott közre egy bejegyzést, amelyben a helyzetet a maguk álláspontja szerint tisztázzák.
Mint leszögezik, kimerítő választ az üzleti titokra tekintettel nem tudnak adni, ám a helyzetet úgy összegezték, hogy tavaly az év folyamán az együttműködési kötelezettségüknek megfelelően a Freshlandet üzemeltető céggel is többször felvették a kapcsolatot, és fizetéskönnyítő megoldásokat kínáltak fel neki.
Az erre vonatkozó megállapodást a Feshland üzemeltetője nem kötötte meg, ám mivel jelentős kintlévőséget halmozott fel, részben már a járvány kirobbanása előtt, ezért kénytelenek voltak felmondani a szerződést szerződésszegés miatt.
„A felmondás kimondásával és a kintlévőség behajtásával az utolsó utáni pillanatig vártunk. De tekintettel arra, hogy bő félévnyi tárgyalás is eredménytelennek bizonyult, kénytelenek voltunk a tetemes tartozás növelésének elkerülése és további károk megelőzése érdekében a bérbeadói felmondás jogával élni. Az üzemeltető a szerződés megszűnése ellenére tovább üzemeltette az üzletét, ezért megtettük a szükséges lépéseket”
- írták a közleményben.
A festékszórós incidensre kitérve felidézték, hogy február másodikán a biztonsági szolgálatuk jelezte, hogy rongálás történt a bevásárlóközpont tulajdonában, így értesítették a rendőrséget. A rendőrök rövid időn belül meg is érkeztek a helyszínre, majd eljárás indult a rongálás ügyében.