Még 2017 májusában rendelték meg az első nyolc villamosvonatot a Stadler Railtől, melyek az első hazai tram-train vonalon, Szeged és Hódmezővásárhely között közlekednek majd – írja az InfoStart.hu a railcolornews.com portálra hivatkozva.
Ezt követően 2020 júliusában újabb négy szerelvényt rendeltek, így összesen tizenkét alacsonypadlós vonaton utazhatnak a jövőben a két Csongrád-Csanád megyei város között az ingázók és az arra közlekedők.
Érdekesség, hogy a városokon belül a vonatok elektromos üzemben futnak majd, a városokat összekötő vonalon viszont a dízelmotort használhatják.
A szerelvények a városokban 50 km/órás sebességgel haladhatnak, míg azokon kívül akár 100 km/órás sebességgel is közlekedhetnek.
A 37,2 méter hosszú és 2,65 méter széles vonatok egyszerre 216 utast szállíthatnak majd.
Az első vonat egyébként már meg is kezdte a próbaüzemet, s most egy éven át tartó tesztelésnek néz elébe, mielőtt 2021 őszén megérkezne hazánkba.