hirdetés
Belföld

Idővel muszáj lehet tenni valamit a fővárosban az autós függőség csökkentéséért

Csökkenteni kell a belváros autós függőségét, hiszen a hétköznapokon az autós közlekedés már-már túllépi a telítettség határát – számol be róla az InfoStart.hu Szabó Árpádnak, a Budapesti Műszaki Egyetem urbanisztikai tanszékének helyettes vezetőjének a véleménye alapján.

Idővel muszáj lehet tenni valamit a fővárosban az autós függőség csökkentéséért
hirdetés

Szabó Árpádot az InfoRádió a múlt héten nyilvánosságra került Mobilitási Terv azon felvetéséről kérdezte, hogy bevezethetnék a dugódíjat.

A szakember szerint Budapest egyelőre nem annyira autós függő, mint több más jelentős nagyváros, ám az, ahogyan az autót a közlekedők használni kényszerülnek, az hétköznap a hatékonyság kárára megy. Hangsúlyozta azt is, hogy az autós függőséget alapvetően csökkenteni kell, s már 20-25 éve is felmerült a dugódíj lehetősége, amiről azóta is úgy vélekednek, hogy előbb vagy utóbb szükséges lehet.

Noha a főváros tömegközlekedését továbbra is igen magas színvonalúnak látja, sok egyéb intézkedésre is lehetőség van, amellyel növelni lehet a tömegközlekedés gyorsaságát, hatékonyságát és kényelmességét, ezzel is vonzóbbá téve a tömegközlekedést.

Az autós függőség csökkentésére megoldás lehet a szakember szerint a dugódíj vagy behajtási díj is, amennyiben a belváros továbbra is jól elérhető marad. Hasonló, most is működő intézkedésekre hozta fel példaként a több helyen drága parkolást, amelyet „egyfajta bújtatott behajtási díjnak” lát.

hirdetés

Szabó Árpád szerint a megfelelő működés feltétele egy hatékony, tömegközlekedéshez jól kapcsolható koncepció.

hirdetés

hirdetés

További híreink
hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés