Szabó Árpádot az InfoRádió a múlt héten nyilvánosságra került Mobilitási Terv azon felvetéséről kérdezte, hogy bevezethetnék a dugódíjat.
A szakember szerint Budapest egyelőre nem annyira autós függő, mint több más jelentős nagyváros, ám az, ahogyan az autót a közlekedők használni kényszerülnek, az hétköznap a hatékonyság kárára megy. Hangsúlyozta azt is, hogy az autós függőséget alapvetően csökkenteni kell, s már 20-25 éve is felmerült a dugódíj lehetősége, amiről azóta is úgy vélekednek, hogy előbb vagy utóbb szükséges lehet.
Noha a főváros tömegközlekedését továbbra is igen magas színvonalúnak látja, sok egyéb intézkedésre is lehetőség van, amellyel növelni lehet a tömegközlekedés gyorsaságát, hatékonyságát és kényelmességét, ezzel is vonzóbbá téve a tömegközlekedést.
Az autós függőség csökkentésére megoldás lehet a szakember szerint a dugódíj vagy behajtási díj is, amennyiben a belváros továbbra is jól elérhető marad. Hasonló, most is működő intézkedésekre hozta fel példaként a több helyen drága parkolást, amelyet „egyfajta bújtatott behajtási díjnak” lát.
Szabó Árpád szerint a megfelelő működés feltétele egy hatékony, tömegközlekedéshez jól kapcsolható koncepció.