Pozitív eredményt hoztak a jegyvizsgálókat ért erőszakos cselekményekkel és az ellenőrzések közbeni bántalmazásokkal szemben meghozott védelmi intézkedések és a pályaudvarokon bemondott figyelemfelhívások, s mindeközben a MÁV széleskörű szakértői vizsgálatot is folytatott annak érdekében, hogy gyors segítséget találjon a sérelmet elszenvedő munkatársai számára – derül ki a vasúttársaság közleményéből.
Ezt követően a vonatszemélyzet konfliktuskezelési tréningen vett részt, s emellett a jegyellenőrző készülék is új, segélykérő funkciót kapott, aminek segítségével a szolgálatot teljesítő jegyvizsgálók probléma esetén gyorsan tudják riasztani a fedélzeten utazó vagyonőrt, az üzemirányítókat, a többi jegyvizsgálót, illetve a mozdonyvezetőt. A közlemény ilyen lehetséges problémákként sorolta példaként a bántalmazással való fenyegetést vagy a bántalmazást, de az utas rosszullétét, a balesetveszély elhárítását, valamint az utasok értékei és a jármű védelmét is.
„Tavaly nyár óta eddig 12 alkalommal használták a jegyvizsgálók. A bevezetés óta szerzett tapasztalatok azt mutatják, hogy amikor problémás utassal van dolga egy jegyellenőrnek, több támogató jelenlétében a konfliktusok hatékonyan csillapíthatók”
– írják a bevezetett új funkcióval kapcsolatosan.
Felidéztek olyan esetet is, amikor egyszerre öt utas lépett fel fenyegetően a jegyvizsgálókkal szemben, ám a pánikgomb használata után érkező erősítés hatására lehiggadtak és mindannyian fizettek. Emellett többször is rosszullét miatt hívtak mentőt utashoz a jegyvizsgálók az új funkció használatával.