A baleset 2019. május 29-én este történt a Margit hídnál, amikor is a Hableányt hátulról utolérte a Viking Sigyn szállodahajó, s a két jármű összeütközött. A Hableány nevű sétahajó az ütközés hatására a víz alá került, s huszonöt utas mellett a kétfős személyzet is elhunyt, míg egy fő eltűnt, és hét embert sikerült kimenekíteni a hullámok közül – derül ki az Index cikkéből.
Az egyesített szakvélemény a védelem és a sértettek szerint is támadható; miután kiegészítő kérdéseket tettek fel, a rendőrség az ügyészség kérésére elrendelte a szakvélemény kiegészítését. A lap egy forrása szerint a szakvélemény ráadásul több gyakorlati szempontot nem vehetett figyelembe.
Mint felidézik, a Hableány 20 óra 20 perckor indult egyórás városnéző körútra, a fedélzetén a kétfős magyar személyzet mellett harminchárom koreai kiránduló tartózkodott. A sétahajót a Lánchíd alatti szakaszon fordult meg 20 óra 47 perckor, majd felfelé vette az irányt a Margit híd felé, s a Jászai Mari téren kötött volna ki.
Ugyanebben az időben indult el a Viking Sigyn az Akadémia kikötőpontról, majd nagyon lassan – 2,2 kilométer/órás sebességgel – haladt a Duna bal partján. Mindeközben a Hableány sebessége pontosan 7 km/óra volt.
A Viking Sigyn a Parlament mellett elhaladva gyorsítani kezdett, és elkezdte felvenni a Margit híd meghajózásához szükséges irányt; eközben a Hableány keresztezte a hajó útját, s átkerült annak jobb oldalára. A keresztezéskor, melyre este kilenc órakor került sor, a két hajó 190 méterre volt egymástól.
A nagyobb, szállodahajó egyre gyorsabban ment, s végül elérte a 12,4 kilométer/órás sebességet, amivel már jelentőseb gyorsabban ment, mint a kis sétahajó. Egyre csökkent közöttük a távolság is, a Margit híd hídnyílásába pedig már egyszerre mentek be.
A híd alatt, 21 óra 5 perckor aztán összeütköztek, s a Hableányt a Viking Sigyn maga előtt tolva keresztbe fordította, majd oldalára döntötte. Utóbbi hajó
hét másodperc alatt elsüllyedt.
A nyitott utastéren lévők a vízbe estek, az utasok többsége azonban a hajó belsejében rekedt. Az ütközés után a Viking Sigyn STOP manővert hajtott végre.
Az Index a jelentés alapján azt írja, hogy mivel a Viking Sigynnek kockázatos lett volna a hídpillérek között maradnia, ezért az ütközést követően kihajózott a híd alól, azután pedig megállt.
A személyzet mentőgyűrűket dobott a vízbe, illetve mentőhajókkal is megkezdték a mentést, valamint a környéken lévő hajók is bekapcsolódtak a mentésbe.
A Viking Sigyn vezetője 21 óra 9 perckor jelentette az esetet a NAVINFO rádióállomásnak, s 21 óra 38 percig tartotta a helyzetét, majd a NAVINFO-val egyeztetve az első alkalmas helyen kikötött.