hirdetés
Belföld

Részletes jelentést tettek elérhetővé a Hableány balesetéről

hirdetés
A Hableány sétahajó és a Viking Sigyn tavaly május 29-ei balesetét részletesebben taglaló időszaki jelentés vált elérhetővé a Közlekedésbiztonsági Szervezet oldalán – figyelt fel rá az Index.
Dunai hajóbaleset - Megemlékezés és koszorúzás a Dunán
Hajdu János, a Terrorelhárítási Központ főigazgatója által a vízfelszínre helyezett koszorú a Hableány turistahajó áldozatainak emlékére és a hajóroncs egy éve történt kiemelése alkalmából tartott megemlékezésen a Dunán, a Margit hídnál 2020. június 11-én. A sétahajó 2019. május 29-én este a Margit híd közelében süllyedt el, miután ütközött vele a Viking Sigyn szállodahajó. A Hableányon 35-en utaztak, 33 dél-koreai turista és a kéttagú magyar személyzet. A balesetet követően hét dél-koreai állampolgárt sikerült kimenteni, huszonhét holttestet találtak meg. MTI/Balogh Zoltán
hirdetés

A baleset 2019. május 29-én este történt a Margit hídnál, amikor is a Hableányt hátulról utolérte a Viking Sigyn szállodahajó, s a két jármű összeütközött. A Hableány nevű sétahajó az ütközés hatására a víz alá került, s huszonöt utas mellett a kétfős személyzet is elhunyt, míg egy fő eltűnt, és hét embert sikerült kimenekíteni a hullámok közül – derül ki az Index cikkéből.

Az egyesített szakvélemény a védelem és a sértettek szerint is támadható; miután kiegészítő kérdéseket tettek fel, a rendőrség az ügyészség kérésére elrendelte a szakvélemény kiegészítését. A lap egy forrása szerint a szakvélemény ráadásul több gyakorlati szempontot nem vehetett figyelembe.

hirdetés

Mint felidézik, a Hableány 20 óra 20 perckor indult egyórás városnéző körútra, a fedélzetén a kétfős magyar személyzet mellett harminchárom koreai kiránduló tartózkodott. A sétahajót a Lánchíd alatti szakaszon fordult meg 20 óra 47 perckor, majd felfelé vette az irányt a Margit híd felé, s a Jászai Mari téren kötött volna ki. 

Ugyanebben az időben indult el a Viking Sigyn az Akadémia kikötőpontról, majd nagyon lassan – 2,2 kilométer/órás sebességgel – haladt a Duna bal partján. Mindeközben a Hableány sebessége pontosan 7 km/óra volt.

A Viking Sigyn a Parlament mellett elhaladva gyorsítani kezdett, és elkezdte felvenni a Margit híd meghajózásához szükséges irányt; eközben a Hableány keresztezte a hajó útját, s átkerült annak jobb oldalára. A keresztezéskor, melyre este kilenc órakor került sor, a két hajó 190 méterre volt egymástól.

A nagyobb, szállodahajó egyre gyorsabban ment, s végül elérte a 12,4 kilométer/órás sebességet, amivel már jelentőseb gyorsabban ment, mint a kis sétahajó. Egyre csökkent közöttük a távolság is, a Margit híd hídnyílásába pedig már egyszerre mentek be.

A híd alatt, 21 óra 5 perckor aztán összeütköztek, s a Hableányt a Viking Sigyn maga előtt tolva keresztbe fordította, majd oldalára döntötte. Utóbbi hajó 

hét másodperc alatt elsüllyedt. 

A nyitott utastéren lévők a vízbe estek, az utasok többsége azonban a hajó belsejében rekedt. Az ütközés után a Viking Sigyn STOP manővert hajtott végre.

Az Index a jelentés alapján azt írja, hogy mivel a Viking Sigynnek kockázatos lett volna a hídpillérek között maradnia, ezért az ütközést követően kihajózott a híd alól, azután pedig megállt.

A személyzet mentőgyűrűket dobott a vízbe, illetve mentőhajókkal is megkezdték a mentést, valamint a környéken lévő hajók is bekapcsolódtak a mentésbe.

A Viking Sigyn vezetője 21 óra 9 perckor jelentette az esetet a NAVINFO rádióállomásnak, s 21 óra 38 percig tartotta a helyzetét, majd a NAVINFO-val egyeztetve az első alkalmas helyen kikötött. 


hirdetés

További híreink
hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés
Minden Percben

Minden Percben | Mert minden perc érdekes © 2019