hirdetés
Belföld

Továbbra is sok a halálos baleset Magyarországon

A 2010 és 2019 közötti időszakban csupán 18,65 százalékkal sikerült csökkenteni Magyarországon a közlekedési baleset miatt bekövetkező halálesetek számát, ami a nyolcadik legrosszabb eredmény egy olyan harminckét tagú listán, amelyen az EU 27 tagállama mellett Izrael, Nagy-Britannia, Svájc, Szerbia és Norvégia is szerepel – számol be róla a Napi.hu.

Továbbra is sok a halálos baleset Magyarországon
hirdetés

Az Európai Unió huszonhét tagállamában átlagosan 23,7 százalékkal csökkent a balesetek miatt bekövetkezett halálesetek száma a 2020-ig várt 46,4 százalék helyett – számol be róla a Napi.hu.

A portál az Európai Közlekedésbiztonsági Tanács jelentése alapján azt írja, hogy 2010-ben a huszonhét tagállamban 29 682 ember halt meg közlekedési balesetben, amit 22 648-ra sikerült mérsékelni az elmúlt évre, s noha az idei év baleseti statisztikái a koronavírus-járvánnyal összefüggésben jobbak lehetnek, hosszú távon ez nem garantál semmit.

Norvégiában a balesetek okozta halálozás 48,6 százalékkal csökkent, amivel a listán ez az ország foglalja el a legjobb helyet. Norvégiát 44,4 százalékkal Görögország, s 42,8 százalékkal Svájc követi. Voltak olyan országok is, ahol kifejezetten emelkedett a balesetben elhunytak száma: Nagy-Britanniában 1,1, Hollandiában 3,3, Máltán pedig 6,7 százalékkal.

Az egymillió főre eső halálozások száma a tavalyi adatok alapján Magyarországon 62 fő volt, ami ugyancsak magasabb az 51 fős uniós átlagnál. A lista legalján e tekintetben 96 halálesettel Románia, 90-nel Bulgária, s 77-tel Lengyelország szerepelt, miközben a legkevesebb egymillió főre eső haláleset (20) Norvégiában történt. Svédországban és Svájcban (22-22) szintén viszonylag alacsony volt ez a szám.

hirdetés

A témában az Európai Bizottság újabb terveket készített, így a 2030-as cél az, hogy a baleseti halálozások száma a 2020-as értékek felére csökkenjenek, aminek érdekében az EU-ban több biztonsági felszerelés is kötelező lesz az autókban, ide értve az automata vészféket és az intelligens sebességasszisztenst is. Emellett a nehéz-tehergépjárműveknek olyan rendszerekkel kell majd rendelkeznie, amelyek érzékelik a közelükben lévő gyalogosokat és kerékpárosokat.

hirdetés

hirdetés

További híreink
hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés