hirdetés
Életmód

A testmozgás éppoly hatásos ébresztő lehet, mint a kávé

hirdetés
Egy friss, a Nature Scientific Reports nevű lapban megjelent tanulmány szerint a testmozgás hatására rövid időn belül ahhoz hasonlóan javul a munkamemória működése, mint amikor valaki kávét iszik.
Kávé
Egy adag kávénak nagyjából 20 perc testmozgás "feleltethető meg" (Forrás: pixabay.com / engin akyurt)
hirdetés

Az Egészségügyi Világszervezet adatai szerint a kávé a „világ legszélesebb körben alkalmazott pszichoaktív anyaga”, ugyanakkor kutatások szerint a rendszeres, de azért moderált kávéfogyasztásnak számos pozitív hatása is lehet az egészségre. 

Csakhogy a kávénak lehetnek negatív hatásai is az egészségre, s éppen ezért kezdte alaposabban is vizsgálni a témát Harry Prapavessis, az ontariói Western University egy vezető munkatársa, illetve vele együtt Matthew Fagan és Anisa Morava egyetemi hallgatók is. 

hirdetés

Az arra érzékenyeknél a kávé szorongáshoz hasonló állapotot idézhet elő, illetve remegést okozhat, miközben a „megvonás” tünetei között fejfájás, álmatlanság, magas pulzus, hányinger, izomremegés és ugyancsak szorongás jelentkezhet. 

A friss kutatás szerint akár egyetlen alkalom után is tapasztalni lehet a testmozgás pozitív hatását, amelyet közvetlenül a mozgást követően a kognitív funkciókra vált ki. Megfigyelték azt is, hogy a kávéfogyasztásnak és a testmozgásnak igen hasonló volt a munkamemóriára kifejtett hatása – egy adag kávénak így nagyjából húsz perc testmozgás volt megfeleltethető. 

A kutatás tehát rámutat arra, hogy a testmozgás – annak minden, már ismert pozitív hatása mellett – ráadásul képes arra is, hogy rövid távon a kávéhoz hasonló módon javítsa a munkamemória működését. 

Kiderült az is, hogy némi segítséget nyújthat a testmozgás azok számára is, akik a kávétól való elvonás tüneteivel küszködnek. 

(MedicalNewsToday)


hirdetés

További híreink
hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés
Minden Percben

Minden Percben | Mert minden perc érdekes © 2019