A McDonald’s közlése szerint az új termékek között szerepelnek majd növényi alapanyagokból készült burgerek, növényi csirkehús-helyettesítők, valamint reggeli szendvicsek is – derül ki a BBC cikkéből.
A világon egyre többen foglalkoznak növényi eredetű élelmiszerek készítésével és forgalmazásával, és a Barclays Bank előrejelzése szerint 2029-re a húshelyettesítők fogyasztásának összértéke elérheti a 140 milliárd dollárt is.
A McDonald’s Kanadában a Bexond Meat nevű, növényi húshelyettesítők gyártásával foglalkozó céggel együttműködve már kipróbálta növényi eredetű termékek bevezetését, azonban mivel a McDonald’s közleményéből az nem derült ki, hogy továbbra is ettől a partnertől szereznék-e be az alapanyagokat, ezért a BeyondMeat részvényei nemrég esni kezdtek.
Az elmúlt időszakban azért váltak egyre népszerűbbé a növényi húshelyettesítők, mert többen visszaszorítják a húsfogyasztásukat egészségi, állatjóléti, illetve környezetvédelmi aggályok miatt.
Mindeközben más gyorséttermek, így a Burger King, a White Castle, vagy éppen a Dunkin' Brands Group már korábban is menüjére tűzött növényi alapanyagokból készülő burgereket.
Ami viszont a McDonald’s-ot illeti, az eladások zömét – mintegy 70 százalékát – továbbra is csupán néhány slágertermékük: a Big Mac, a McNuggets és a hasábburgonya révén szerzik világszerte.