A társaság ezerfĹ‘s márciusi reprezentatĂv kutatása szerint az online vásárlĂłk elsĹ‘sorban a kĂ©nyelem, illetve a házhoz szállĂtási lehetĹ‘sĂ©g miatt vásárolnak az interneten. HozzátettĂ©k: a kedvezĹ‘bb ár befolyásolĂł hatása az utĂłbbi Ă©vekben egyre csökken.
Az elmĂşlt egy Ă©vben leginkább ruházati termĂ©ket (39 százalĂ©k), háztartási gĂ©peket (38 százalĂ©k) egĂ©szsĂ©gĂĽgyi termĂ©keket (34 százalĂ©k), mobiltelefonokat Ă©s kiegĂ©szĂtĹ‘ket (33 százalĂ©k) vettek online. A szolgáltatások közĂĽl a kĂĽlönfĂ©le elĹ‘fizetĂ©sek (26 százalĂ©k), a szállásfoglalás (26 százalĂ©k) Ă©s a biztosĂtások (22 százalĂ©k) voltak a legnĂ©pszerűbbek.
KözöltĂ©k: egy átlagos online vásárlĂł három kĂĽlönbözĹ‘ felĂĽletrĹ‘l tájĂ©kozĂłdik rendelĂ©s elĹ‘tt, a vásárláskor a legfontosabb számukra a magyar nyelvű weboldal, a rĂ©szletes termĂ©kleĂrás, a kĂ©pek Ă©s az ár feltĂĽntetĂ©se.
A felmérés szerint az elmúlt egy évben az online vásárlók negyedével fordult elő, hogy megrendeltek egy terméket, de végül elálltak a vásárlástól. Legtöbben minőségi kifogás miatt, vagy azért tették ezt, mert nem felelt meg elvárásuknak (24-24 százalék).
Az utĂłbbi egy Ă©vben online vásárlĂłk mintegy felĂ©vel elĹ‘fordult már, hogy azĂ©rt nem rendelt meg valamit, mert nem talált számára megfelelĹ‘ fizetĂ©si mĂłdot - Ărták. A nem megfelelĹ‘ szállĂtási mĂłdok miatt azonban kevesebben (40 százalĂ©k) álltak el a vásárlástĂłl.
Az online vásárlĂłk egyharmada már legalább egyszer, egyötödĂĽk pedig az elmĂşlt egy Ă©vben is rendelt már Ă©lelmiszert az interneten. Számukra a legfontosabb szempont a kiszállĂtás idĹ‘pontjának megválasztása, emellett lĂ©nyeges az ár is.
KiemeltĂ©k: a koronavĂrus-járvány hatására tavaly jelentĹ‘sen nĹ‘tt az inkább kĂ©szpĂ©nzmentes fizetĂ©si mĂłdokat preferálĂłk aránya. Akik legalább hetente vásárolnak online, azok átlag feletti mĂ©rtĂ©kben ragaszkodnak a kĂ©szpĂ©nzmentes fizetĂ©si mĂłdokhoz, mĂg a csak Ă©vente online rendelĹ‘k az átlagnál jobban preferálják a kĂ©szpĂ©nzt.
KĂĽlföldi webshopbĂłl az elmĂşlt egy Ă©vben az online vásárlĂłk 43 százalĂ©ka rendelt, fĹ‘kĂ©nt mobiltelefont Ă©s kiegĂ©szĂtĹ‘ket (37 százalĂ©k), valamint ruhákat (29 százalĂ©k). ElsĹ‘sorban az alacsonyabb ár Ă©s a Magyarországon nem kaphatĂł termĂ©kek miatt választották ezeket a felĂĽleteket, de a kĂĽlföldrĹ‘l is vásárolĂłk közel fele inkább a magyar webáruházakat preferálja a közlemĂ©ny szerint.
Forrás: MTI
(A borĂtĂłkĂ©p forrása: pixabay.com / PhotoMIX-Company)