Továbbra is a Facebook a legnépszerűbb marketingeszköz a magyar kkv-k körében, hiszen a kis- és középvállalkozások 83 százaléka használja azt hirdetésre – számolt be róla a Marketing Commando friss kutatása alapján a Világgazdaság.
Meglehet, a kkv-k egyre kevésbé bíznak meg a Facebookban, egyelőre nem nélkülözhetik, mivel jelentős bevételük függ tőle.
Azon kis- és középvállalatok 32 százaléka, akik a Facebookon céges oldalt, hirdetési fiókot vagy csoportot használnak, már szembesültek valamilyen letiltással, és az esetek 55 százalékban a közösségi oldal részéről nem is kaptak semmilyen magyarázatot ennek okáról.
A megkérdezettek 29 százalékának indokolták csak meg a letiltást, és csak 9 százalék látta az indoklást kielégítőnek.
Ellenben a letiltások az esetek 54 százalékában okoztak kárt, árbevétel-kiesést vagy pluszköltséget, átlagosan 1,2 millió forint összegben.
Végleges letiltást csak 1,5 százalék élt át, s a hirdetési fiókot minden esetben sikerült visszaállítaniuk a megkérdezetteknek.
Elsősorban a Facebook nehezen értelmezhető és folyamatosan változó felhasználói irányelvei teszik bonyodalmassá az ott hirdetők helyzetét.
(A borítókép forrása: pixabay.com / Simon)