Az eladott termékek mennyiségében éves szinten minimális volt a csökkenés tavaly, a nagyon erős első fél évet egy mennyiségben jelentősen mínuszos második fél év követte - fogalmazott Heiszler Gabriella.
A vállalat 623 üzletet működtetett 2022 végén, ebből 248 volt a franchise-üzlet. A foglalkoztatottak száma mintegy 14 ezer volt, ezen felül még 3200-an dolgoztak a franchise-üzletekben.
Beruházásokra az elmúlt öt évben 149 milliárd forintot, ebből tavaly 31 milliárd forintot fordított a Spar Magyarország - ismertette a cég elnök-ügyvezetője.
Heiszler Gabriella kitért arra, hogy a Spar saját bicskei és perbáli Regnum húsüzemeiben jelentős termékfejlesztések történtek tavaly. A bicskei húsüzem nettó forgalma meghaladta az 53 milliárd, a perbáli üzem nettó forgalma pedig a 8 milliárd forintot 2022-ben, míg a kész salátákat, krémeket, szendvicseket gyártó üllői Spar enjoy.convenience üzem nettó forgalma 2,7 milliárd forint volt.
Tavaly két új szupermarketet nyitott és 11 üzletet újított fel a Spar. Heiszler Gabriella ezek közül egyebek mellett kiemelte a budapesti Bécsi úti Interspart, amelyre 2,3 milliárd forintot, a pécsi Interspart, amelyre csaknem 4,7 milliárd forintot és a nyíregyházi Interspart, amelyre 4,1 milliárd forintot fordítottak.
Szalay Zsolt, a társaság ügyvezető igazgatója elmondta: a két új szupermarket Szigetszentmiklóson és a budapesti Lurdy házban nyílt, összesen több mint 1,6 milliárd forintos ráfordítással.
A zöldmezős beruházások és a felújítások esetében is kiemelt szempont az üzemeltetés során keletkező káros környezeti hatások csökkentése és az energiahatékonyság növelése. A 2017. évi értékhez képest öt év alatt 49 százalékkal csökkent az áruházláncnál az üvegházhatású gázok kibocsátása - ismertette az ügyvezető igazgató.
Kérdésekre válaszolva Heiszler Gabriella elmondta, hogy az áruházlánc összesen 20-22 ezer élelmiszer-terméket és mintegy 10 ezer nem élelmiszer-terméket árul. A fejlesztések eredményeképpen 4400 sajátmárkás termékük van, amelyek 87 százaléka hazai beszállítóktól származik. Tavaly az árbevétel egyharmada már a sajátmárkás termékek forgalmából keletkezett - emelte ki. Hozzátette azt is, hogy a vásárlók extrémen árérzékenyek lettek.
Az árstopos termékek forgalma változatlanul kiemelkedő. Az elnök-ügyvezető példaként említette, hogy csaknem négyszer annyi 2,8 százalékos zsírtartalmú UHT tejet adnak el, mint korábban, mert a fogyasztók átálltak erre. Cukorból háromszoros mennyiség fogy, miután egyes cukrászdáknak, éttermeknek, hoteleknek a mennyiségi korlátozás ellenére is olcsóbb így vásárolni, mint nagykereskedőtől rendelni - mondta.
Forrás: MTI