hirdetés
Gazdaság

Webáruházat indít a Tesco, a lépés előzménye pedig egy GVH-eljárás

hirdetés
Rigó Balázs, a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) elnöke szerint elfogadták a Tesco azon kötelezettségvállalását, miszerint az áruházlánc fejleszti, s az egész országra kiterjeszti a kiszállítással kapcsolatos szolgáltatásait.
Tesco
Webáruházat indít országos lefedettséggel a Tesco (Készítette: KRAX a(z) cseh Wikipédia projektből - Áthozta Common Good a cs.wikipedia projektből a Commonsba CommonsHelper használatával., Közkincs, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=6718144)
hirdetés

A GVH a Tesco-Global Áruházak Zrt.-vel szemben azért folytatott eljárást, mert az áruházlánc nem tette egyértelművé, hogy a honlapja valójában nem webáruház, hanem online bevásárlás szolgáltatást nyújt, s a rendelések nagy részénél fordul elő legalább egy helyettesített vagy hiányzó termék, ezzel pedig csak átvételnél szembesülnek a fogyasztók – számolt be róla az MTI Rigó Balázs tájékoztatása alapján. 

A Tesco az eljárás során kötelezettséget vállalt rá, hogy 

hirdetés
  • 15 nap alatt egyértelművé teszi a honlapját, és 
  • három hónap múlva valódi webáruházat is üzemeltet az eddigi szolgáltatásával le nem fedett területen.

A webáruházban 3000 termék – főleg tartós élelmiszer – lesz vásárolható. Hat hónap múlva teszi ezt a webáruházat országos lefedettségűvé az áruházlánc. 

A versenytanács bírság helyett elfogadta a Tesco kötelezettségvállalását, ugyanis a szolgáltatás javulása hasznos a fogyasztók, különösen a vidéki lakosság számára, valamint a járványügyi helyzetben is hatékony megoldást jelent, hiszen főként tartós élelmiszereket lehet majd rendelni a webáruházból. 

Rigó Balázs szerint a megoldás a kiskereskedelmi szektor hasonló szolgáltatóit is versenyre serkentheti. 


hirdetés

További híreink
hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés
hirdetés
Minden Percben

Minden Percben | Mert minden perc érdekes © 2019