Jack Dorsey, a vállalat vezérigazgatója elmondta, hogy noha az internetes hirdetés igen erős és hatékony eszköz a hirdetők kezében, de ez az erő „jelentős kockázatot” hoz a politikába.
Mindeközben, mint a BBC felhívja rá a figyelmet, a Facebook nemrég kizárta annak lehetőségét, hogy betiltanák a politikai reklámokat.
A Twittert érintő tilalmat ugyanakkor megosztottan fogadták a 2020-as választásokra készülő politikai táborok.
Brad Parscale, Donald Trump újraválasztási kampányának menedzsere például úgy véli, hogy a tiltással a baloldal ismét „elhallgattatni próbálja” Trumpot és a konzervatívokat, míg Bill Russo, a demokrata Joe Biden kampányának szóvivője úgy látja, hogy jó irányt jelez, amikor a demokrácia integritása és a bevétel közül egyszer nem a bevételt látjuk „győzni”.
Mark Zuckerberg mindeközben védelmébe vette a Facebookon életben lévő szabályozást, szerinte ugyanis a demokráciában nem megtengethető, hogy a magánvállalatok a híreket vagy éppen politikusokat „cenzúrázzanak”.
A Twitter által bevezetett tilalom november 22-én fok életbe lépni, a részleteket pedig csak november tizenötödikén közlik.
Dorsey egyébként egy tweet-láncolatban védte meg álláspontját, s egyúttal egyértelművé tette, hogy a szavazásra buzdító reklámok továbbra is engedélyezettek lesznek a közösségi oldalon.