A megtámadott hajó az eset idejében épp lehorgonyzott valahol, és szállítmánya a tulajdonos JJ Ugland vállalat szerint talajkezelésre használt ásványi anyag volt – számol be róla a BBC.
A Guineai-öböl a kalóztámadások szempontjából a világ egyik legveszélyesebb „gócpontja” a Nemzetközi Tengerészeti Intézet (IMB) szerint. Csak ebben az évben összesen hatvankettő hajózót fogtak el Nigéria, Guinea,Togo, Benin és Kamerun partjainál.
A norvég lobogóval közlekedő MV Bonita a hajón maradt legénysége értesítette a hatóságokat a szombati támadásról, amely Benin legnagyobb városának kikötője közelében történt.
Noha a kalózok tevékenysége világszerte csökkent, Benin környékén cseppet sem ez a helyzet: itt inkább egyre jellemzőbb a kalózok tevékenysége, és hacsak nem sikerül megfékezni a bűnözés ezen fajtáját, akkor Szomáliához hasonló helyzetek alakulhatnak ki itt is, ez pedig egyet jelentene azzal, hogy a benini vizek veszélyesek lennének a hajózásra.
Az elmúlt hónapokban a Guineai-öbölnél több emberrablásról is beszámoltak, így például augusztusban egy német hajó legénységének nyolc tagját, júliusban pedig tíz török hajóst raboltak el.