A szegényebb és a gazdagabb gyermekek közötti tanulmányi szakadék majdnem felével emelkedett azóta, hogy márciusban bezártak az iskolák – írja a BBC a tanárok beszámolóira alapozott tanulmányra hivatkozva.
Az erről szóló tanulmány szerzői szerint nem valószínű az sem, hogy a diákok egyhamar behozhatnák a lemaradást, hiszen továbbra is a megfelelő oktatás és a járványhelyzet miatti szociális távolságtartás két pólusa között kell egyensúlyozniuk.
Angliában és Walesben ezen a héten veszi kezdetét az új tanév, míg Skóciában és Észak-Írországban már megkezdődött a tanítás.
A szóban forgó tanulmány elkészítéséhez majdnem 3 ezer tanárt és iskolavezetőt kérdeztek tapasztalataikról összesen mintegy 2200 iskolában. A kutatást az év vége előtt, júliusban végezték el, s addigra a megszokott éves munka csupán 66 százalékáig jutottak el a tanárok felmérés szerint.
A tanulmány során megállapították, hogy
- a tanárok 98 százaléka szerint a diákok átlagosan három hónappal vannak elmaradva ahhoz képest, ahol normál esetben tartanának az anyaggal;
- a tanárok 21 százaléka szerint a fiúkat jobban érintette a lemaradás, mint a lányokat;
- a tanárok 46 százaléka szerint az alacsonyabb és magasabb jövedelmű családokból származó diákok közötti tanulmányi rés tovább szélesedett.
Mindeközben egy másik tanulmányban ugyancsak azt fogalmazták meg, hogy a tanulmányi rés a gazdag és szegény diákok között szélesedett, ám azon tanulmány szerint ez a tendencia már a járvány előtt is észlelhető volt.