A Cardiff City focistája a balesetet megelőzően, január 21-én éppen új klubjához tartott egy januárban aláírt átigazolási szerződés nyomán, a repülőgépe azonban váratlanul eltűnt a radarról, s még aznap éjjel nyomozás indult eltűnésével kapcsolatban. A gép roncsát február harmadikán találták meg a tengerfenéken.
Később a focista holttestét is sikerült megtalálniuk, de a pilóta, David Ibboston holtteste nem került elő.
Az ügyben nyomozó hatóság szerdán közölte, hogy a toxikológiai tesztek során Sala testében veszélyes mennyiségű szén-monoxid nyomára bukkantak, amely feltehetőleg a baleset bekövetkezte előtt jutott a sportoló szervezetébe – írja az Independent. Noha a teszt holttest híján nem folytatható le a pilóta esetében, valószínűsítik, hogy ő is hasonló mértékű szén-monoxid mérgezést szenvedett el.
Egyelőre a nyomozó hatóság szűkszavú közleményében nem sok részletet árult el a mérgezéssel kapcsolatosan, azonban még felhívták a figyelmet arra, hogy egyes repülőgéptípusok esetében fennállhat a veszélye a szén-monoxid a belső térbe jutásának. További információt a nyomozás lezárultát követő időszakra ígértek.
A jelentés szerint Sala testében a szén-hemoglobin (COHb) szintje 58 százalék volt, márpedig ha az 50 százalékot átlépi ez a szint, akkor az egy egészséges felnőtt esetében is halálos kimenetelű lehet, és szívrohamot, rángógörcsöt, eszméletvesztést idézhet elő.
Az új információk fényében talán érthető, hogy miért vesztette el az irányítást a gép felett a pilóta – a szén-monoxid mérgezés ugyanis eszméletvesztést okozhat.
Közben Sala családja is közleményt adott ki, amelyben arra kérik a légi közlekedési balesetekkel foglalkozó hatóságot, hogy lehetőség szerint végezzenek vizsgálatokat a gép roncsain, amelyek továbbra is a tengerfenéken vannak.