A fentiek mellett a kampányok során a politikai hirdetők nem tudják majd a saját, a lehetséges választókról szóló adatbázisukat összevetni a Google felhasználói bázisával annak érdekében, hogy az egyes személyeket például a YouTube-on vagy a Google keresőn keresztül elérjék – derül ki a BBC cikkéből.
Az új szabályozás az Egyesült Királyság területén már egy héten belül életbe léphet, míg más régiókban még némi időt várni kell a bevezetésére.
A kampányok során a jövőben is lehet majd az életkor, a nem és a lakóhely alapján szűrni a hirdetések megjelenítését. Újabb változás lehet azonban, hogy a Google állítása szerint a hirdetésekben szereplő „egyértelműen félrevezető közlések” ellen is fellép majd.
Ez utóbbit illetően láthatóan más álláspontot képvisel, mint a Facebook, hiszen Mark Zuckerberg közölte, hogy a közösségi oldala nem fogja felülvizsgálni a hirdetések tartalmát azok valóságtartalma alapján a politikai jelöltek és kampányok témájában.
Mindkettejüknél radikálisabb lépést jelentett azonban be a Twitter, amely mindenestül megszüntette a politikai hirdetések közlésének lehetőségét a felületén.