A kutatást Erik Thiessen, a Carnegie Mellon Egyetem munkatársa vezette, aki harminc, 3-5 év közötti gyermek bevonásával hasonlította össze a hagyományos képeskönyvek, valamint a minden oldalon animációt tartalmazó digitális könyvek esetében a gyermekek tanulásának teljesítményét – számol be róla a TechCrunch.com.
Amikor megkérdezték a gyerekeket, mire emlékeztek, akkor azok, akik az animált könyvet nézték, jellemzően 15-20 százalékkal több mindent fel tudtak idézni, a legjobb eredményeket pedig akkor érték el, amikor az animáció a gyermek által kimondott szóra indult el, vagy ha a gyerekek kérdeztek valamit, s erre indította el az animációt a nekik olvasó felnőtt.
Vagyis, akkor volt a legjobb az eredmény, ha az olvasás folyamatába valamiképpen a gyermekek is bekapcsolódtak, szemben azzal, amikor automatikusan indult el az animáció.
Természetesen a fizikai formátumú könyveknek is vannak pozitívumai, tehát a kutatók célja nem annak bizonyítása volt, hogy ezeket felválthatnák az animált digitális könyvek, és persze figyelembe kell venni azt is, hogy a kutatást a gyermekeknek abban az életszakaszában végezték, amikor kifejezetten a képeskönyvek világa viheti őket közelebb a tanuláshoz.
A kutatás eredményei a Developmental Psychology nevű lapban jelentek meg.