A YouTube a közlése szerint azért vezeti be ezt a lehetőséget, mert egyes emberek jelezték feléjük, hogy bizonyos típusú hirdetéseket szeretnének kizárni – írja a BBC.
Az elmúlt években az online szerencsejátékokkal kapcsolatos hirdetések száma megnőtt, ami egyebek mellett azért jelent problémát többek szerint, mert a fiatalok és akár a gyermekek is láthatják ezeket.
Noha a videómegosztó portál szerint hasznos segítséget nyújthat az új eszköz, azt azért nem tudja garantálni, hogy egészen bizonyosan minden reklámot kiszűrnek majd. Megjegyezték azt is, hogy eddig is volt olyan funkció, amelynek segítségével a hirdetéseket valamennyire személyre lehetett szabni.
Először az Egyesült Államokban vezetik majd be a funkciót, s valamivel később következnek a sorban a további országok. A nyilatkozatok alapján az sem kizárt, hogy a YouTube mellett, vagy valamivel később azt követően a Google hirdetések esetében is lesz mód a hirdetéskategóriák szűrésére.
A koronavírus világjárvány kitörése óta egyébként az online szerencsejátékok hirdetései mintegy megduplázódtak.