A vállalatok célja, hogy 2040-ig használatra készen kifejlesszék a Michelin „UPTIS”, vagyis „egyedi, defektbiztos abroncsrendszerét” (Unique Puncture-proof Tire System), így lehetővé téve, hogy egyaránt csökkentsék a durrdefektek okozta biztonsági kockázatot az utakon, s mérsékeljék a keletkező hulladék arányát – számol be róla a Dezeen.com.
A különleges abroncsokban egy összetett belső váz található, amelyet gondosan terveztek meg olyan anyagokból, amelyekkel már nem lesz szükség a sűrített levegőre ahhoz, hogy az abroncs elbírja a jármű súlyát.
Az abroncsok olyan ellenállóak, hogy a Michelin szerint szinte egyáltalán nem is igényelnek majd karbantartást, legfőbb előnyük mégsem ez, hanem hogy elejét vehetik velük az évi mintegy 200 millió defektnek szerte a világon. Egyúttal a pótkerekekből sem kellene többet gyártani, ha a vállalatok által tervezett séma beválna.
A Michelin korábban ebben a hónapban jelentette be a fenntartható mobilitás témájú Movin'On csúcson, hogy a GM-mel kutatási együttműködést folytat, miután két évvel korábban ugyanazon a montreali eseményen mutatta be az UPTIS prototípusát, amely akkor még a Vision nevet viselte.
A következő lépés várhatóan az lesz, hogy tesztelik a prototípust a GM Chevrolet Bolt nevű elektromos autóin. A két vállalat előzetes tervei szerint egyes GM személyautókon már 2024-ben is ilyen abroncsok lehetnek.
A Michelin egyúttal megjegyezte, hogy az autómegosztó szolgáltatásokhoz használatos nagy autóflották számára is alkalmasabbak lehetnek ezek a típusú kerekek, márpedig a közlekedés jövőjét az ilyen autómegosztó szolgáltatásokban látják.