A Stratolaunch Systems tervezte gép célja, hogy egy napon műholdakat bocsásson alacsony föld körüli pályára. Ezúttal mintegy 5200 méter magasra emelkedett, és összesen 2,5 órát töltött a levegőben, miközben a legnagyobb elért sebessége 304 km/h volt. Útja során a gigászi gép több repülési manővert is teljesített. A Stratolaunch közleményében azt írta, hogy a szombati repülés segítségével küldetésük – a földi műholdkilövő-rendszerek rugalmasra cserélésére – tovább haladt.
A gép a tervek szerint akár kétszer olyan magasba is szállíthatja majd a műholdakat, mint amilyen magasra ez alkalommal eljutott. A mintegy 10970 méteres magasságban egyfajta mozgó kilövőállomás szerepét venné fel, hogy ott pályára bocsássa az eszközöket, majd pedig visszatérne a leszállópályára. Ezáltal a műholdak pályára állítása a jelenleginél egyszerűbbé és gyorsabbá válhatna a gép tervezői szerint, ugyanis nélkülözni lehetne a földi kilövéseket és a rakétákat. A Stratolaunch különböző pontokról indulva olyan helyekre is navigálhatna küldetései teljesítését követően, ahol éppen ideális az időjárás.
A repülő személyzete a jobb géptörzsben foglalhatna helyet, míg a bal oldali géptörzsben az adatrendszerek volnának. A szállított eszközök helye a középső szárny alatt van, amely akár 227 kilogrammnyi szállítmányt is elbír. Az óriási gépet hat darab 747-es hajtóművel, valamint huszonnyolc kerékkel szerelték fel, míg a szárnyfesztávolsága 118, a hossza pedig 8 méter.
Noha a Stratolauch a leghosszabb szárnyfesztávolságú légi jármű, az Airlander 10 a hosszúságát illetően a maga 92 méteres hosszúságával kétségtelenül megelőzi, így riválist jelentve számára a legnagyobb légi jármű kategóriájában.