A kutatók összesen tizenhat általános iskolát vizsgáltak Texasban, ahol zöldséges konyhakerteket alakítottak ki, és a gyerekeknek, valamint a szülőknek a táplálkozásról és főzésről tartottak előadást.
Az International Journal of Behavioral Nutrition and Physical Activity nevű lapban publikált tanulmány szerint olyan iskolákban folyt a kutatás, ahol sok gyermek kapott ingyen vagy kedvezményesen enni, mivel az alacsonyabb jövedelmű csoportok érkezési szokásainak változását is szerették volna nyomon követni. Minden iskolát egy tanéven át figyeltek meg – derül ki a ScienceDaily.com cikkéből.
A kutatás során megfigyelték, hogy azok a diákok, akik részt vettek a kertészkedésben, valamint a táplálkozási és főzési kurzusokon, átlagosan fél adaggal több zöldséget ettek naponta, mint tették ezt a programot megelőzően.
A kutatás egyik szerzője elmondta, hogy a vizsgált gyermekek egy részének élelmezése nagyon bizonytalan, s ők nagyobb eséllyel lesznek túlsúlyosak vagy elhízottak is, azonban amennyiben megtanítják nekik, hogy honnan érkezik az eledelük, hogyan lehet termeszteni, s elkészíteni, azzal hosszú távon is megváltoztathatóak az étkezési szokásaik.
A kutatás során a gyermekek olyan zöldségeket és gyümölcsöket is megismerhettek, amelyekhez korábban nem, vagy csak ritkán jutottak hozzá. Gyakran kérdezik azt is a szülők, hogy hogyan vegyék rá a gyereket, hogy bizonyos „nemszeretem” zöldségeket, például a kelkáposztát megegyék, azonban a kutatók szerint azok a nebulók, akik maguk is segítettek ezen növények gondozásában, később nagyobb hajlandóságot mutattak arra is, hogy fogyasszanak belőlük.